Eurovaaliblogi: Näin äänestät ennakkoon

Tänään se alkaa: ennakkoäänestys! Ehdokkaat sekä Vihreät aktiivit ympäri Suomen ovat tehneet huiman hienoa kampanjaa koko kevään, ja nyt on loppusuoran aika.

Vihreille eurovaaleissa on kyse kokonaisen maanosan tulevaisuudesta. Vihreät haluaa näissä vaaleissa tarttua Euroopan yhteisten ongelmien ratkaisemiseen: me haluamme pelastaa ilmaston, korjata työelämän ja talouden epäkohtia sekä puolustaa vapautta, ihmisoikeuksia ja demokratiaa vaikeimmankin edessä. Jos olet samaa mieltä, äänestä Vihreiden ehdokasta - heihin voit tutustua täällä. Teemoista lisää eurovaalisivuillamme.

Ennakkoäänestäminen on helppoa! Näin se käy:

1. Valitse oma vihreä ehdokkaasi.
  2. Ota henkilöllisyystodistus - henkilökortti, ajokortti, passi - kotoa lähtiessäsi mukaan. Voit ottaa myös postitse saapuneen äänestysilmoituksen (mutta se ei ole ollenkaan välttämätön).
  3. Etsiydy ennakkoäänestyspaikkaan! Ennakkoäänestyspisteitä on mm. monissa posteissa, kirjastoissa ja kauppakeskuksissa. Katso luettelo Suomen ennakkoäänestyspaikoista.
  4. Ennakkoäänestyspaikassa saat virkailijalta äänestyslipukkeen. Kirjoita äänestykopissa lipukkeeseen valitsemasi ehdokkaan numero. Sitä ei tarvitse muistaa ulkoa: äänestyskopeissa on ehdokaslistat numeroineen.
  5. Vaalilipukkeesi laitetaan kirjekuoreen, ja siinäpä sitten se.
Alla sama vielä yksinkertaisemmin: