Eurovaaliblogi: Pirkanmaalla kampanjoidaan ilolla ja auringonpaisteessa

Myös Tampereella ja pitkin Pirkanmaata kampanjoidaan ahkerasti, jotta Vihreillä olisi seuraavallakin kaudella kaksi edustajaa europarlamentissa.

Lauantaina Pirkanmaalle saapui kampanja-avuksi myös puolueen puheenjohtaja Ville Niinistö, yhdessä eurovaaliehdokas Oras Tynkkysen kanssa.

- Saavuin aamulla Turusta ja lähdimme Tampereen vaalimökiltä Oraksen kanssa Sastamalaan Vammalan torille ja Nokialle Tehdassaaren ravintolapäivään. Tampereella ehdittiin vielä poiketa uudemmankin kerran Keskustorilla. Porukkaa oli runsaasti liikkeellä, eurovaalit puhuttavat kansalaisia ja vihreä politiikka kiinnostaa, Niinistö kertoi.

Pirkanmaata kiertämässä mukana olivat myös Pirkanmaan piirin puheenjohtaja Minna Sorsa ja Tampereen Vihreiden toiminnanjohtaja Tarja Virtanen. Kumpikin totesi eurovaali-innostuksen selvästi nousseen vaalipäivän lähestyessä.

- Vapaaehtoiset ovat lähteneet sankoin joukoin vaalityöhön ja tunnelma on hyvä. Ihmiset ovat tosiaan kiinnostuneet Euroopan tulevaisuudesta ja se motivoi myös kampanjoitsijoita.

Tänään lauantaina Pirkanmaalla ja huomenna pääkaupunkiseudulla kampanjoiva Oras Tynkkynen on kiertänyt eurovaalikampanjansa aikana kaikki Pirkanmaan kunnat -osan jo useampaan kertaan- ja koko Suomessa yhteensä 76 kunnassa. Valtakunnallisen eurovaalikampanjan tekeminen vaatii paljon aikaa ja käsipareja, ja Oraksella onkin tukijoukkoja eri puolilla Suomea.

- Kampanjaani on lähtenyt tekemään yhteensä noin parisataa henkeä, ympäri maata. Myös taloudellista tukea on kerätty runsaasti, nyt jo 120 yksityislahjoituksen verran, yhteensä yli 14 000 euroa. Olen erittäin otettu kaikesta saamastani tuesta. Alkamassa on viimeinen kampanjaviikko eli vaalien tulos ratkaistaan seuraavan seitsemän päivän aikana, Oras mainitsi.

Koko kampanjaväen onneksi myös tulevalle viikolle luvataan aurinkoa ja lämpöä.