Eurovaaliblogi: Tunnelmia kampanja-avauksesta

Vihreiden eurovaalikampanja avattiin eilen Helsingissä. Iloisessa kampanja-avaustilaisuudessa Helsingin Lasipalatsinaukiolla vieraili satamäärin ihmisiä.

Kampanja-avauksessa Ville Niinistö esitteli Vihreiden eurovaaliteemoja. Muutaman viikon kuluttua järjestettävissä eurovaaleissa Vihreät puolustavat vapautta ja oikeudenmukaisuutta, korjaavat työttömyyden ja talouden ongelmia sekä tekevät ratkaisuja maailman pelastamiseksi ilmastokriisiltä. Siis: puolusta, korjaa, pelasta. Lue lisää vaaliteemoista.

Kampanjan vaalitunnuksena on näiltäkin sivuilta tuttu "Uudista Eurooppa, valitse Vihreät". Tunnus on yhteinen vihreille puolueille ympäri Eurooppaa: näissäkin vaaleissa Vihreät tekevät yhteiskampanjaa eurooppalaisten sisarpuolueiden kesken.

Yhteisvaalikampanja on myös oiva osoitus eurooppalaisten vihreiden puolueiden yhtenäisyydestä: Euroopan vihreät ovat tälläkin europarlamenttikaudella olleet parlamentin yhtenäisin ryhmä.

Euroopan vihreillä puolueilla on yhteinen vaalijulistus, eli pitkä vaaliohjelma, jossa käydään läpi yhteisiä vihreitä tavoitteita. Lue vaalijulistus (PDF-muodossa).

Kuvatunnelmia kampanja-avauksesta

Yllä: Lasse Miettinen, Ska Keller, Antero Vartia ja Ville Niinistö kampanja-avaustunnelmissa

Yllä: Johanna Sumuvuori, Ska Keller ja Touko Aalto kampanja-avauksessa

Ska Keller ja Ozan Yanar kampanja-avauksessa