— Aija Salo

Iloisia kampanjatunnelmia

Uskoni vaalikampanjaan on saanut tällä viikolla paljon nostetta isommista ja pienemmistä mukavista uutisista. On rohkaisevaa saada tutuilta ja tuntemattomilta ihmisiltä viestejä, että he haluavat antaa nimensä käyttöön vaalisivuillani olevalle tukijalistalleni tai tulla mukaan tukiryhmän sähköpostilistalle, jossa kampanjaa ideoidaan. Suuri kiitos kaikille tukijoille! Myös rahalliset lahjoitukset Vihreän liiton keräystilin kautta ovat lämmittäneet mieltäni tosi paljon. Olen varautunut kattamaan valtaosan kuluista omasta taskustani, joten jokainen tukieuro tulee tarpeeseen. Keräystilin tiedot viitenumeroineen löytyvät nettisivuiltani http://www.aijasalo.fi/archives/category/tue-kampanjaani/. Myös vihreässä verkkokaupassa voi tehdä rahalahjoituksia Vihreän liiton ja yksittäisten vihreiden ehdokkaiden kampanjoille. Verkkokauppaan on linkki tämän blogin linkkilistassa. Näissä vaaleissa vihreät ehdokkaat ovat ymmärtääkseni pärjänneet kohtalaisesti vaalirahoituksen hankinnassa, vaikka perinteisesti meillä on vähän vierastettu järjestelmällistä varainhankintatoimintaa "korkean tason seminaareineen". Nykyisin vaaleissa menestyminen on valitettavasti paljon helpompaa, jos vaalibudjetti on viisinumeroinen, joten jokainen ehdokas joutuu pohtimaan rahoituslähteitä tosissaan. Onneksi vihreät ehdokkaat ovat edelläkävijöitä vaalien verkkoviestinnässä, kuten blogien pitämisessä. Sitä kautta saamme lähes ilmaista näkyvyyttä nimenomaan mielipiteillemme ja vihreille vaaliteemoille. Ilonaihe on ollut myös se, että olen päässyt parin viikon sisällä useita kertoja esille monessa eri mediassa. Pääosa esiintymisistäni on viime viikkoinakin ollut työroolissa, mutta olen myös saanut läpi useita mielipidekirjoituksiani. Kirjoitukset löytyvät vaalisivuiltani.