— Aija Salo

Karkkilasta kajahtaa

Keskiviikkoiltana vierailin vaalipäällikköni Marian kanssa uunituoreen Karkkilan vihreiden kokouksessa Karkkilan Osuuspankin kerhotiloissa. Ilta oli leppoisa. Meitä oli kolme keskenään varsin erilaista vihreää ehdokasta esittäytymässä karkkilalaisille, minun lisäkseni Terho Pursiainen ja Marko Björs. Hallituksen aktiivit tenttasivat meitä mm. mielenterveysongelmien ennaltaehkäisystä, geenimuuntelusta, siitä mitä tarkoittaa vanhemmuuden kustannusten jakaminen työnantajien kesken sekä siitä, millaista arkea elämme. Puheenjohtaja oli leiponut hyvää pullaa. Loistava homma, että vihreä paikallistoiminta laajenee! :-) Toivottavasti moni muukin löytää tiensä Karkkilan vihreisiin. Hallitus vaikutti todella innokkaalta ja paneutuneelta, mutta vihreitä käsiä ja jalkoja tarvitaan vaikuttamistyössä tietysti niin paljon kuin niitä suinkin on tarjolla, erityisesti vaalien alla. Karkkilan vierailu vahvisti näkemystäni siitä, miten hyvä juttu on, että Uudenmaan vihreissä ehdokkaissa on niin monentyyppisiä ja -taustaisia ihmisiä. 34 ehdokkaamme joukosta löytyy varmasti hyvin monelle äänestäjälle juuri sopiva edustaja. Uudenmaan ehdokkaat tekevät paljon keskinäistä yhteistyötä ja minun on helppoa suositella muita vihreitä ehdokkaita sellaisille äänestäjille, jotka etsivät jotain muuta kuin mitä juuri minä olen (esim. eri-ikäistä tai eri kysymyksistä kiinnostunutta ehdokasta, tai miestä).