— Aija Salo

Twin peaksin ja vaalikoneiden kamppailu

Mukavaa ja rentoa tätä vuotta! Joululomani on ohi, työt ja kampanja kutsuvat. Lepäsin lomalla, tapasin ihmisiä, ulkoilin, uin ja pelasin lautapelejä. Kivaa. Onnistuin vieroittumaan hetkeksi tietokoneesta. Vastaan siis joulun alla sähköpostiini tupsahtaneisiin moninaisiin vaalikoneisiin ja -kyselyihin yhdessä tukiryhmäläisteni kanssa alkuvuoden iltoina. Tammikuun aikana lisään vaalisivuilleni http://aijasalo.fi linkit tiedossani oleviin vaalikoneisiin. Etenkin monen kansalaisjärjestön vaalikonekysymykset koskevat minulle tärkeitä aiheita, ja haluan vastausteni olevan kunnolla mietittyjä. Joskus kysymykset ovat monitulkintaisia tai annetuista vaihtoehdoista ei löydy itselle sitä oikeaa. Vastauksista ei aina tule ihan niin selkeitä kuin toivoisi. Näin käy voi käydä varsinkin silloin, jos rasti ruutuun -valintaa ei voi täydentää avovastauksella. Vasemmistoliiton Tiia Aarnipuu kuvaa tätä dilemmaa hyvin nettipäiväkirjassaan uskonnonvapaus.fi-sivuston kyselyn osalta (http://www.aarnipuu.net/paivakirjamerkintoja.html#051206).