— Aija Salo

"Hinkua ja nostetta Itä-Suomeen!"

Tämä päivä toi mukavaa vaihtelua kampanjatoimiin. Vietin aamupäivän Mikkelin torilla yhdessä Etelä-Savon vihreiden kanssa tukemassa Heli Järvisen kampanjaa. Juttelemaan tuleville ihmisille oli tarjolla teet ja kahvit, lisäksi jaoimme maistiaiseksi haukivuorelaista luomuruisleipää ja luomuporkkanaa. Ja tietenkin Helin esitteitä. Mikkeliläiset olivat kiinnostuneita Helistä ja tarjoilut tekivät kauppansa. Luomuruisleipiä oli myynnissäkin. Silloin kun itse asuin Mikkelissä, olin mukana mm. kehitysmaakauppa Karibun toiminnassa ja SPR:n nuorten ensiapuryhmässä. Puoluetoiminnassa en ollut, joten suurin osa mikkeliläisistä vihreistä on minulle uusia tuttavuuksia. Nyt sain monta uutta tuttua Helin kampanjaporukasta. Vihreisiin haalareihin ja liiveihin pukeutunutta väkeä oli ainakin Mikkelistä, Kangasniemeltä, Haukivuorelta, Ristiinasta ja Kerimäeltä. Hetken päästä lähden luokkakokoukseen uteliaana kuulemaan ja näkemään, millaisia ihmisiä Keskuskoulun koulukavereistani on kasvanut viidessä vuodessa eli edellisen luokkakokouksen jälkeen. Kaikkiin en ole tässä välillä törmännyt.