— Aija Salo

Lähes täydellinen päivä

Lumiukkojen valtakunnallinen ilmastotoimintapäivä eli laskiaistiistai jää historiaan kaikin puolin mukavana ja onnistuneena päivänä. Päivän päätteeksi on tosi hyvä mieli. Innostuin tekemään listan siitä, mitä kaikkea kivaa tänään tapahtui. Julkistan vain valitut palat. 1. Sain itseni vihdoin hiihtämään aurinkoiseen pakkassäähän. Sukset luistivat ja lihakseni olivat paljon paremmassa kunnossa kuin uskoin. 2. Bassoradio pyysi minut lounasvieraaksi kahden tunnin mittaiseen suoraan lähetykseen. Saan ottaa mukaan 15 biisin verran lempimusiikkiani! Lähetys on ke 28.2. klo 12-14 ja se kuuluu ainakin pääkaupunkiseudulla. 3. Keravan kirjaston vaalitilaisuuteni järjestelyt onnistuivat mainiosti, kiitos uutteran tukiryhmän. Huomisessa Keski-Uusimaa-lehdessä ilmeisesti lisää illan keskustelusta, ehkä jopa kuvan kanssa.:-) Tilaisuuteen osallistui kivasti väkeä, mm. Keski-Uusimaan toimittaja ja kuvaaja. Myös ehdokastoverini Rantasen Laura sekä aktiivikeravalainen puoluesihteerimme Ari Heikkinen puolisoineen tulivat mukaan, mikä teki minut oikein iloiseksi. Alustin siitä, miten yhdenvertaisuutta voidaan edistää lainsäädännöllä. Pääteeman lisäksi käytiin kahvi- ja teekupin ääressä vilkasta keskustelua mm. pienhiukkasista, miesten kokemista tasa-arvo-ongelmista, taiteilijoiden toimeentulosta, asevelvollisuuden kehittämisestä ja järjestöjen tekemästä vapaaehtoisesta mielenterveystyöstä.