— Aija Salo

Tunnelmallinen ja vilkas naistenpäivä

Vihreä kulttuuri-iltamme Myyrmäessä oli tosi mukava ja onnistui hyvin. Yleisöä oli parikymmentä. Sepia-yhtyeen musiikki, Anni Sinnemäen runot, Leena Lehtolaisen puhe kulttuurin tekijöiden toimeentulosta ja sosiaaliturvasta ja yleisön mielenkiintoiset kysymykset mm. lainsäädännön ihmisvaikutusten arvioinnista ja perheiden yhdenvertaisuudesta takasivat koko illaksi sekä herkkiä hetkiä että tiukkaa asiaa. Illan järjestivät kanssani Outi Alanko-Kahiluoto, Heidi Hautala ja Hannu Kokko. Outi on Helsingin vihreiden ehdokas, Heidi ja Hannu kanssaehdokkaitani Uudenmaan piirissä. Kivaa, että myös Johanna Karimäki oli yleisössä! Osallistuin naistenpäivänä lisäksi sosiaali- ja terveysministeri Tuula Haataisen aamiaistilaisuuteen Smolnassa, Naisasialiitto Unionin avoimiin oviin ja naisjärjestöjen juhlaan Bio Bristolissa. Niistäkin olisi paljon kerrottavaa, mm. toimittaja Katja Boxbergin tinkimättömät feministiset kommentit joista ilahduin ja Paavo Arhinmäen suht feministinen analyysi seksuaalisesta häirinnästä. Smolnassa kuulin uuden miestutkimuksen seuran kuulumisia ja tutustuin seuran puheenjohtajaan Anders Ahlbäckiin.