— Aija Salo

Välähdyksiä kentältä

Iloisia kokemuksia viikonlopun kampanjoinnin lomasta: Kirkkonummen vaalimarkkinoilla erään tunnetun demariehdokkaan kampanjapäällikkö tuli pyytämään esitteeni. Hän kertoi vievänsä sen vaimolleen, jolle suosittelee minun äänestämistäni. Mukava demari oli ollut kuuntelemassa minua mm. viime kevään Sosiaalifoorumissa ja oli tykännyt ajatuksistani. Voitte kuvitella, miten iloiseksi tulin! Kirkkonummella tapasin myös erään kokoomuslaisen ehdokkaan esitteitä jakaneen ihmisen, joka pyysi esitettäni viedäkseen sen ystävälleen. Ystävä haluaa äänestää nuorta vihreää naista, ja minä kuulemma sovin hyvin ystävän ehdokkaaksi. Jee.:-) Arvostan tosi paljon sekä niitä ihmisiä, jotka pystyvät tekemään yhteistyötä ja tukemaan hyviä tyyppejä yli puoluerajojen, että niitä, jotka tekevät reippaasti yhteistyötä oman puolueen ja piirin muiden ehdokkaiden kanssa keskinäisestä kilpailuasetelmasta huolimatta. On mahtavaa, että omasta puolueestani löytyy Uudellamaalla(kin) paljon molempia. Lauantai-iltana Porvoossa porvoolainen vaalipäällikköni Maria tapasi vanhan koulukaverinsa. Maria aloitti suositella hänelle minua, mutta koulukaveri kertoi, että oli jo "kauan sitten" muutenkin päättänyt äänestää minua! Tuokio, jonka matkustin vasemmistoliiton Katja Syvärisen kyydissä Espoonlahdesta Matinkylään, oli myös kiva. Katja on näkemyksellinen poliitikko, jonka toivoisin pääsevän uudestaan eduskuntaan. Saa nähdä, miten vaalipiirin vaihto näkyy hänen äänisaaliissaan. Sain perjantaina ja lauantaina monelta ihmiseltä kehuja YLEn maakuntatentissä esiintymisestä. Se on helpottavaa, koska jännitin haastattelua etukäteen aika paljon! Oli kunnia saada Timon kanssa edustaa koko Uudenmaan vihreitä. Kun näihin keventäviin hetkiin vielä lisätään se, että meillä oli kotona tosi mukavia vieraita kahtena päivänä ja se, että sain sekä nukkua auvoisesti maaseudun rauhassa että syödä Marian ystävällisten vanhempien luona aamiaiseksi aivan ihanaa mannapuuroa hyvässä seurassa, niin viikonloppuni oli kaiken kaikkiaan varsin kohottavaa elämysmatkailua.:-)