— Aija Salo

Go Panu, go

Vihreiden henkilövalintojen jännittävä kevät saa jatkuvasti uusia käänteitä. Eilen julkistettiin, että Panu Laturi on ehdolla uudeksi puoluesihteeriksi Ari Heikkisen jättäessä tehtävän. Olen tosi iloinen, että Panu on ehdokkaana. Panu on politiikassa hyvä strategi ja analyyttinen toimija, joka sanoo mielipiteensä ja pitää siitä kiinni, mutta kunnioittaa myös toisten mielipiteitä. Hän tuntee Vihreän liiton erittäin hyvin sen eri tasoilla toimittuaan seitsemän vuotta puolueen tehtävissä. Panu on minun kokemukseni mukaan erittäin sitoutunut puolueeseen, mutta samalla hyvin verkostoitunut myös muiden yhteiskunnan toimijoiden kanssa. Jo opiskelijapolitiikkatausta (joka yhdistää Panua ja minua) on antanut hänelle kontakteja laajasti eri suuntiin. Elina Moisio (http://elinam.vuodatus.net/) kirjoittaa hyvin siitä, että puoluesihteerikisaan olisi joka tapauksessa kiva saada muitakin ehdokkaita, jotta voidaan käydä aito keskustelu puoluesihteerin tehtävästä. Pari päivää sitten vihreä eduskuntaryhmä valitsi itselleen mainion johtajiston: Anni Sinnemäki puheenjohtajaksi, Janina Andersson ja Ville Niinistö varapuheenjohtajiksi. Lakivaliokunta sai Heidi Hautalasta tinkimättömän puheenjohtajan. Jyrki Kasvista taas tuli varapuheenjohtaja tulevaisuusvaliokuntaan, jossa Jyrkin asiantuntemuksesta on varmasti paljon konkreettista hyötyä.