— Aija Salo

Kultainen Oras

Tapiola-ryhmä ja Yrittäjänaisten keskusliitto ovat myöntäneet jokatoisvuosittaisen Kultainen Oras -palkinnon tamperelaiselle Biancanevelle. Minunkin mielestäni vuoden Kultainen Oras löytyy ehdottomasti Tampereelta, mutta hän ei valmista luisteluasuja vaan tekee valtiopäivätoimia. www.oras.net. Oikeasti palkinnosta: Nuorelle, innovatiiviselle naisyrittäjälle myönnetyn Kultainen Oras -palkinnon valintaperusteiden mukaan yrittäjän tulee olla osoittanut yritystoiminnassaan erityistä rohkeutta, omaperäisyyttä ja ennakkoluulottomuutta. Tämän tulee ilmetä joko uusien menetelmien tai työtapojen kehittämisenä tai hyödyntämisenä. Palkinnon voi saada yrittäjäuraansa aloitteleva yrittäjänainen, joka on iältään 30 – 38 -vuotias ja joko mikro- tai perheyrittäjä tai perheyrittäjänä yrityksensä pääomistaja ja vastuunkantaja. Miksiköhän muuten vähintään 30-vuotias? Nuori vaatesuunnittelija Elina Kivioja on saanut palkinnon myöntäjien mukaan yrityksensä toimimaan taloudellisesti hyvin lyhyessä ajassa. Hän on tehnyt määrätietoisesti unelmastaan totta, opiskellut, opetellut ammattiaan työskentelemällä monipuolisesti ja perustanut yrityksensä nuorena. Hän on rohkeasti lähtenyt toimimaan kapealla toimialalla ja tehnyt jo tulosta käsityöläisammatillaan.