— Aija Salo

Vihreät nimittivät valtiosihteerin ja erityisavustajia

Vihreät julkistivat tänään valinnat poliittiseksi valtiosihteeriksi ja erityisavustajiksi. Hyviä valintoja! Erityisen ilahtunut olen Elina Moision nimittämisestä työministerin erityisavustajaksi. Elinalla on lähes kymmenen vuoden kokemus työmarkkina- ja työvoimapolitiikasta, koulutuspolitiikasta ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta. Hän on myös jo kokenut vihreä toimija: Helsingin kaupunginhallituksen jäsen ja edellisen puoluesihteerikisan hyvä kakkonen. Kaiken lisäksi Elinan maisterintutkinto on kansantaloustieteestä. Hän on aivan oikeissa hommissa siis. Työministerin poliittiseksi valtiosihteeriksi tulee Vantaan asukaspalvelujohtaja Katariina Poskiparta, joka toimi 1990-luvun alussa Vihreiden puoluesihteerinä. Itse olen tavannut Katariinaa sekä työkuvioissani hänen toimiessaan aiemmin HIV-säätiön hallituksen puheenjohtajana, että vapaa-ajan verkostojen merkeissä: Hän kuuluu SYL-siskoihin eli entisiin SYL:n hallituksen jäseniin. Työministeriöön sijoitetaan myös vihreän ministeriryhmän yhteinen erityisavustaja Tarja Parviainen, jolta vapautuu vihreän eduskuntaryhmän poliittisen sihteerin paikka. Oikeusministerin erityisavustajiksi tulevat eduskuntaryhmän entinen lainsäädäntösihteeri Kirsi Pimiä ja viimeisimpänä, vaan ei vähäisimpänä vihreiden istuva puoluesihteeri Ari Heikkinen. Arille on varmasti mielekästä päästä käyttämään pitkää kokemustaan sekä politiikasta ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta yleensä että vihreän politiikan valmistelusta ja johtamisesta vihreän oikeusministerin hyväksi. Hienoa, että puoluesihteerin paikalta väistyvä Ari jää tiiviisti kuvioihin mukaan. Lämpimät onnittelut kaikille ja intoa uusiin töihin! (Tarja Parviaista ja Kirsi Pimiää en itse tunne lähemmin, siksi en kerro heistä tässä enempää. Varmasti erittäin ansioituneita henkilöitä molemmat.)