— Aija Salo

Nakki napsahti

Olen nyt 39 muun kanssa vihreiden puoluevaltuuskunnan jäsen. Pääsen siis kantamaan korteni kekoon puolueen aatteellisissa ja strategisissa keskustelussa neljä kertaa vuodessa puoluevaltuuskunnan kokouksissa. Varmaan niiden välilläkin käydään keskustelua. Ilahtunut olen. Omaa kohtaloani enemmän jännitti puolueen varapuheenjohtajien vaali. Osittain piti jännittää ihan periaatteen vuoksi, vaikka tiesin, että kaikki kuusi ehdokasta olivat hienoja tyyppejä. Lopputulos oli juuri niin kiva kuin toivoin: Johanna Sumuvuori ja Mari Puoskari valittiin vahvoin äänimäärin varapuheenjohtajiksi. Lisäksi valittiin Jyrki Kasvi, joka on myös oikein hyvä valinta. Puoluekokous oli kaiken kaikkiaan mukava kokemus. Koska en ollut vastuutehtävissä enkä edes äänivaltainen, sain keskittyä hengaamiseen ja fiilistelyyn.Tänään aamun aurinkosumuinen Laajalahti ja iltapäivän terassipunotus sekä tietenkin pyrähdys Maailma kylässä -festareille kruunasivat kesän alkamisen.