— Aija Salo

Raimo Sailas vaahtobileissä ja muita sattumuksia

No ei vaineskaan. Luultavasti Raimo ei ole koskaan käynyt vaahtobileissä, kuten en minäkään, vielä. 15.6. dtm:ssä olisi kyllä tarjolla naisten vaahtobileet. Otsikko ei kuitenkaan liity niihin, vaan eiliseen YTY ry:n ja RAY:n päivän- ja illanviettoon Meripotissa Kirkkonummella. Sosiaali- ja terveysalan järjestöjohtajien get-together oli mukava savusaunomisineen ja raparperipaistoksineen (aah). Merivesi oli arviolta 17-asteista, uida tarkeni mainiosti. Vaikka tuollaisessa hengaamisessa on tavallaan elitistisiäkin puolia, jään silti kaipaamaan uusiin kuvioihin siirtyessäni myös näitä verkostoja. Omasta työstäänkin oppii enemmän ja siihen saa perspektiiviä, kun siitä voi keskustella vastaavia töitä jo kymmeniä vuosia tehneiden asiantuntijoiden kanssa. Valaisevaa, joskin aavistuksen ahdistavaakin, eilen oli myös RAY:n tj Sinikka Mönkäreen kuvaus siitä, miten kiireistä ministeriaikana oli. Ai niin ja Sailas - hän ei ollut paikalla, mutta hänestä puhuttiin, ja erilaisten sanaleikkien kautta joku läsnäolijoista päätyi ajatukseen Sailaksesta vaahtobileissä. Aika kiihdyttävää.