— Aija Salo

Ulkoministeri homo- ja transfobian vastaiseksi lähettilääksi - jee!

Taas yksi syy olla iloinen Alexander Stubbin valinnasta ulkoministeriksi. Ranneliike ry nimitti Stubbin tänään tämän vuoden homo- ja transfobian vastaiseksi hyvän tahdon lähettilääksi. Stubb henkilönä olisi varmasti nimitetty tehtävään muutenkin, mutta on historiallista, että ulkoministeri on näin näkyvästi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asialla. Lisätietoa nimityksestä: www.1705.fi. Etenkin Suomen ETYJ-puheenjohtajuuden kannalta tämä on mainio asia. Myös EU:n komission ja jäsenmaiden tämänhetkisessä kiistassa siitä, pitäisikö uudella direktiivillä kiertää kaikki syrjintä vai ainoastaan vammaisuuteen perustuva syrjintä, on tärkeää, että ulkoministeri edustaa johdonmukaisesti kaikki syrjintäperusteet kattavaa linjaa. Syrjinnän vastaisen direktiivin puolesta voi allekirjoittaa os. www.signtostopdiscrimination.org. Hesari/STT kirjoittaa Stubbin nimityksestä: www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Stubb+hyv%C3%A4n+tahdon+l%C3%A4hettil%C3%A4%C3%A4ksi+homofobiaa+vastaan/1135236425581