— Anna Mäkelä

Leipää ja sirkushuveja kansalle!

Onko suurempaa nautintoa kuin kauniisti katettu juhlaillallinen hyvässä seurassa? Ei. Siksi ilahduinkin, kun sain tänään lapsuudenystävältäni kutsun sellaiselle. Kutsussa esitettiin myös toivomus, että vieraat järjestäisivät jonkun ohjelmanumeron: runonlausuntaa, laulua tai poliittisen palopuheen. Rakas mieheni arveli, että hän voi huoleti keskittyä syömiseen – minä kun haluan varmaankin käyttää meidän vuoromme vaalipuheeseen. Siis mikä skenaario: väsyneet lapsiperheiden vanhemmat pukeutuvat ykkösiinsä ja tulevat ihanalle illalliselle tapaamaan vanhoja ystäviään. Mikäs sen ihanampaa kuin että meikäläinen avaa sanaisen arkkunsa ja lataa täyslaidallisen vaikkapa kunta- ja palvelurakenneuudistuksesta, Sipoon tulevaisuudesta ja tulevan hallituksen kokoonpanosta. Minusta ne ovat superkiinnostavia aiheita, mutta koko maailma ei tietenkään pyöri eduskuntavaalien eikä minun ehdokkuuteni ympärillä – ikävä kyllä. :)