— Anna Mäkelä

Mikä tiimi!

Oli taas mahtava kampanjatiimin kokous! Viimeisteltiin lehtimainosten tekstit ja kampanjakalenteri ja ihasteltiin valmiita kampanjatuotteita. Tiimiläiset ovat mm. lupautuneet jakamaan 50 000 esitettä ympäri Uuttamaata - siis vapaaehtoisesti, omalla ajallaan, ilman korvausta. Onneksi monet harrastavat muutenkin liikuntaa, joko koiran kanssa tai ilman. :) Joka tapaamisen jälkeen tunnen ihmetystä ja nöyryyttä siitä, että niin moni kiireinen fiksu ihminen on lähtenyt kanssani hakemaan kansanedustajanpaikkaa. Mm. 25-vuotias koti-isä, 38-vuotias perheellinen Nokian insinööri ja kaksi kuusikymppistä sosiaalityöntekijää ovat mukana tiimissä ja antavat täyden panoksen. Vain muutamalla on puoluekirja; suurimmaksi osaksi mukanaolijat ovat muuten epäpoliittisia ihmisiä, joille tämä on elämän ensimmäinen kosketus politiikkaan. Silti he ovat lähteneet mukaan. Se tuntuu hyvältä. Ehkä pitäisi Tarja Halosen viime kampanjaa apinoiden ottaa vaalilauseeksi "Anna Mäkelä, koko kansan edustaja".