— Ari Heikkinen

Ehdottoman luottamuksellinen muistio puoluesihteerien palaverista

Ari Heikkinen blogikuva100pxEduskuntapuolueiden puoluesihteerit ovat yhdessä pohtineet vaalikampanjointia ja päätyneet yhteisiin suosituksiin, miten kannattaa toimia.

1. Äänestäminen kannattaa aina. Puoluesihteerit toivovat mahdollisimman monen löytävän riittävän suuren eron puolueiden ja ehdokkaiden välillä, jotta äänestäminen tulisi motivoiduksi.

- Tyhmempikin huomaa eron, joka ehdokkaiden tavoitteissa on, kun vertaa vaikkapa kokoomuksen työväenehdokas Niinistöä ja demarikollegaani Feldt-Rantaa. Sauli on Uudenmaan uskottavin työelämän tasa-arvon edistäjä, leukailee keskustan puoluesihteeri Jarmo Korhonen.

- Vaikka kyllähän meidän Matti Vanhanen on omaa luokkaansa purkaessaan myyttejä keskustalaisten kyvystä seurustella työväenluokkaisten ihmisten, erityisesti naisen kanssa, Jarmo miettii.

Feldt-Ranta lataa puolestaan:

- Olen tosiaan puoluesihteereistä ainoa ehdokas yhdessä kristillisten Annika Kokon kanssa. Keskustan uusi työreform... eikun uuden työn ohjelma näyttää perustuvan valtion omaisuuden myyntiin. Edes kokoomus ei ole realisoimassa samalla innolla kansallisomaisuutta. Ahon korpivaellus ei näytä opettaneen keskustaa tarpeeksi, riemuitsee Maarit SAK:n sopatykeillä.

- Demarit lupaavat palveluihin 2,4 miljardia euroa, puistelee päätään kokoomuksen kollega Taru Tujunen. - Tulee hitto hankalat ajat, jos päästään sinipunahallitukseen, sillä tätä ei niele meidän kannattajat, kun jäävät ilman veronkevennyksiä. Kannattaisiko suosiolla luottaa punamullan jatkavan kokoomuksen veropolitiikkaa? pähkäilee Taru.

Vasemmistoliitto uusii vaalitohinasta riippumatta puolueohjelmaansa. Puoluesihteeri Aulis Ruuth hieroskelee tyytyväisenä käsiään:

- Tosi hienoa, vuosikausiin kukaan muu kuin minä ei ole suomalaisessa julkisuudessa puhunut sosialismista mitään, nyt puolueen puheenjohtaja Martti Korhonen on törmännyt hänkin nuoruutensa aatteeseen uudestaan ja ihastunut. Ties vaikka kohta uskaltaisi alkaa taas puhua tuotantovälineiden sosialisoinnista, sehän homman viimekätinen idea on, pähkii Aulis.

RKP:n Ulla Achren on tuohtunut, kun Vihreät De Gröna on nimimuutoksensa myötä muka uskottavia ruotsinkielisten keskuudessa ja vieläpä kehtaavat olla sitä mieltä, ettei RKP ole automaattisesti hallituspuolue aina.

- Vihreillä on kolmannen puolueen strategia, toistaa vihreiden puoluesihteeri Ari Heikkinen papukaijana puheenjohtaja Cronbergin omituista lausuntoa.

- Ja ilmastonmuutos on torjuttava tai ainakin hallitusohjelmaan on kirjattava vaalipiiriuudistus, muistaa Ari parahtaa.

2. Jollei eroa löydy, kannattaa edustaja valita arvalla.