— Ari Heikkinen

Keskusta: myydään omaisuus ja eletään leveästi!

Ari Heikkinen blogikuva100pxKeskusta julkisti eilen uuden työn ohjelmansa. Vääräleuat odottelivat siitä uutta työreformipaperia, mutta sellaisesta ei toki ole kyse, visusti työreformityyppiset mölyt pidetään nyt mahassa. Tai siellä Tyynenmeren haudassa, jonne työreformi on kuulemma roudattu.

Keskustan ideamylly on tuottanut mielenkiintoisen ajatuksen: eletään vähän leveämmin valtionomaisuuden myyntituloilla!

Jos vihreät esittäisivät valtionyhtiöiden myynnistä saatavien rahojen sijoittamista perus- ja ammattikoulutukseen, yliopistoille ja tutkimus- ja kehitystyöhön, meitä pidettäisiin taitamattomina ja joutuisimme pilkan kohteiksi. Kertaluonteiset kulut eivät kuulostaisi oikeilta tavoilta investoida kansallisomaisuuden myyntituloja. Ei vaikka kuinka kyse olisi investoinnista koulutukseen ja tutkimukseen.

Kepu voi tämmöstä ehdottaa pokkana. Tosin Vihreät ei tuollaista koskaan edes esittäisi, koska kertarahalla ei koulutuksen ja tutkimuksen rahoitusvaje ratkea, tarvitaan pitkäjänteistä ohjelmaa, jonka rahoitus on turvattava riippumatta omaisuuden myyntiin liittyvistä suhdanteista.