— Ari Heikkinen

Nettiäänet ja Helin yllätys

Ari Heikkinen blogikuva100pxTuore uutinen kertoo, että 87 % nuorista äänestäisi, jos se olisi mahdollista netissä. No, IRC-Gallerian väki on varmasti valikoitunutta, mutta sittenkin... Nettiäänestys olisi loistava mahdollisuus kansanvallan kannalta.

Haaviston Pekka kyseli jo viime viikonloppuna blogissaan, kuka pelkää nettiääniä. Tuota keskustelua kannattaa jatkaa.

*****
Käväisin tänään Mikkelissä tukemassa kärkiehdokkaamme Heli Järvisen kampanjointia. Tunnelma oli aurinkoisessa säässä Vihreiden kojulla hieno: Heli ei saanut innokkailta kannattajilta siunaaman rauhaa! Ehdokas tönötti kojulla ihmisjoukon ympäröimänä ilman taukoja aamuyhdeksästä kolmeen iltapäivällä. Kärsivällisyys ja hyvätuulisuus luonnehtivat häntä varmaan parhaiten - omat asialista tuli sujuvasti ja vastaukset mitä kummallisimpiin kysymyksiin löytyivät. Kaikki saivat reilun kohtelun.

Parasta kiitosta kampanjasta ja enteitä menestyksestä on vaaliliittokumppanien hermoilu: piirin demarit ja vasurit syyttävät vihreitä vaaliliittosopimuksen vastaisesta kampanjoinnista, kun emme tee kampanjaa molemmille ehdokkaillamme. Heh-heh, kannattaakohan julkisesti esiintyä niin hölmönä, ettei muka ymmärrä vaaliliiton logiikkaa? No, keskustelussa on toki vihreidenkin näkökulma päässyt esiin.

Heli JärvinenEtelä-Savossa muhii mahtava yllätys! Sovimme Helin kanssa, että näemme ensi tiistaina, kun uusi eduskuntaryhmä kokoontuu ensimmäiseen epäviralliseen kokoukseensa.