— Ari Heikkinen

Tupo nurin ihan kiusalla

Ari Heikkinen blogikuva100pxNäinköhän ammattiyhdistysliikkeen ennakkoasenne on ihan loppuun asti harkittu: päivän uutinen kertoo kahdeksan ammattiliiton kyselyssä vain Metalliliiton kannattavan keskitettyä tulopoliittista ratkaisua. On kyllä ymmärrettävää, että hoitoalan liitot tahtovat tasokorotuksen, joka ylittää yleislinjan: sellaisen puolueet höveliydessään ennen vaaleja jossakin muodossa lupasivat. Terveydenhuollon palkat on saatava kuntoon ja siihen tarvitaan hallitukselta korvamerkittyä rahaa. Näinköhän kokoomukselta onnistuu vaalien jälkeenkin tasa-arvotupo?

Jos tupon kaatamisperusteeksi riittää demarivetoisissa liitoissa tulevan porvarihallituksen kiusaaminen, ollaan hakoteillä. Voi kysyä, kuinka aidosti kannetaan vastuuta koko yhteiskunnan kehityksestä ja kansakunnan menestyksestä. Metalliliitolle on nostettava hattua siitä, että sen asenteena tuntuisi olevan antaa porvarihallituksellekin mahdollisuus.