— Ari Heikkinen

Yahuu - tuleehan se sieltä!

Ari Heikkinen blogikuva100pxTurha on kiistää, etteikö minulla ja monella muulla olisi ollut pelko persauksessa, kun gallupit ovat laahanneet. Nyt se kääntyi! Ylen uutisten Taloustutkimukselta tilaama gallup lupaa Vihreille 9,7 prosentin kannatusta, kasvua edelliseen mittaukseen 1,5 prosenttiyksikköä!

Vaikka tämäkin mielipidemittaus on vain mielipidemittaus ja vaalien tulos lasketaan vasta sunnuntaina, on meillä vihreillä lupa hengittää hiukan vapaammin ja ainakin salaa hiukan jo iloita: 10 prosentin kannatustavoite on lähellä! Myönteistä gallupissa on myös se, että kokoomuksen uhkaava nousu on pysähtynyt.

Huomenna on viimeinen varsinainen kampanjapäivä ja se täytyy kayttää tehokkaasti. Ehdokkaiden ja tukiryhmien on oltava liikkeellä kaduilla, toreilla ja netissä. Kohdataan ihmisiä ja puhutaan meille tärkeistä tavoitteista.

Ylen uutisten toinen hieno uutispätkä koskeekin meille tärkeää aihetta: ihmisten mielissä ankarimmaksi uhaksi on noussut ilmastonmuutos. Meidän tehtävänämme on osoittaa, että uhka on torjuttavissa, mutta sen eteen on tehtävä töitä ja että vihreillä on taitoa ja osaamista.