— Ari Heikkinen

Vihreillä on puoluekokous tänä viikonloppuna

Ari Heikkinen blogikuva100pxVihreiden puoluekokous pidetään tänään ja huomenna Espoossa Dipolissa.

Puolueen puheenjohtajakisaan ei ole ilmaantunut haastajaa työministeri Tarja Cronbergille, joka mitä ilmeisimmin valitaan sunnuntaina toisella kaksivuotiskaudelle. Puoluesihteeriehdokkaitakin on toistaiseksi tiedossa vain yksi: poliittisena sihteerinä puoluetoimistolla työskentelevä Panu Laturi varmastikin valitaan tehtävään.

Valinnoissa mielenkiinto kohdistuneekin varapuheenjohtajakisaan, johon on ilmoittautunut kuusi ehdokasta: Kristian von Essen, Jyrki J. Kasvi, Janne Länsipuro, Mari Puoskari, Johanna Sumuvuori ja Tuomas Viskari.

Omasta puolestani odotan mielenkiinnolla käytävää poliittista keskustelua: olemme taas viiden vuoden tauon jälkeen hallituspuolue ja elo ei ole vain ruusuilla tanssimista. Hallituksen kehysriihen tulokset varmasti puhuttavat ja yllätys olisi, jolleivat päivähoitoratkaisut ja kehäradan aikataulu nousisi kriittiseen tarkasteluun.

Minulle itselleni tämä puoluekokous merkitsee aikakauden päättymistä: jätän puoluesihteerin tehtävät kymmenen äärimmäisen antoisan vuoden jälkeen. Lämpimät kiitokset kenttäväelle ja kaikille työtovereille! On ollut etuoikeus saada palvella tässä tehtävässä. Jatkan toki työtäni Vihreiden palveluksessa, sillä olen toiminut oikeusministeri Tuija Braxin erityisavustajana jo toukokuun alusta lähtien. Uudet haasteet ja uudet kujeet!