— Griinari Leena

Lentävä lähtö vaalikampanjalle!

Vaalikampanjan aloitus Karhulan torilla ei nyt ihan mennyt nappiin! ;-) Kylmä ilman ja jäätävä tuuli piti torin suhteellisen autiona. Olimme ajatelleet lahjoittaa lapsille kaasupalloja, mutta eihän siellä näkynyt ensimmäistäkään lasta - saati, että olisi kenenkään kädet tarjenneet niitä palloja täyttää ja naruja solmia. Niinpä nopeasti muutimme strategian paikalla olevien ikäryhmän huomioiden ja tarjoilimme kahvia suoraan torikahvilasta. Muuten tarjolla oli Reilun kaupan viinirypäleitä ja Testaa vihreytesi -kortteja. Ja niinhän siinä sitten kävi, että kun Kymen Sanomien toimittaja ja kuvaaja tulivat paikalle, niin tuulenpuuska tarttui telttakatokseemme ja se lennähti ylöslaisin. Lehteen tuli kerrankin toimintakuva, jossa neljä vihreää roikkuu teltanjaloissa ja yrittää saada sen takaisin oikein päin. Ajattelin, että juttu varmaan otsikoidaan: VIHREIDEN KAMPANJALLE LENTÄVÄ LÄHTÖ, mutta ei! Otsikko kuului VIINIRYPÄLEITÄ JA VIHREITÄ AJATUKSIA. Tyylikäs sekin! Mutta kun torilla keskustelee ihmisten kanssa, niin saa aina uusia ajatuksia ja kuulee asioista, joista muuten ei tietäisi. Yleensä saa vinkkejä epäkohdista, joihin pystyy puuttuumaan esim. valtuustoaloitteilla. Eilenkin kuulin muutamasta mahdollisesta ympäristörikoksesta, joista kyselenkin Linkolan Eevalta heti huomenissa. Mutta tästä se lähtee! Huomenna on haastattelut sekä Ankkurissa että Kymen Sanomissa ja Greens go Kapakka -kiertuettakin pitää harjoitella!