— Griinari Leena

Koskettava vaalitilaisuus

Olin tänään työttömien järjestämässä vaalitilaisuudessa, jossa meidän ehdokkaat pantiin temppuradalle eli selviytymään työttömän päivästä. Sain roolin "Jaakko 45.v Voikkaalta irtisanottu paperimies" ja jouduin täyttämään toimeentulohakemusta, koska olin juuri rällännyt etelässä kolme viikkoa ja joutunut karenssiin. Hakemus kuitenkin hylättiin, koska ansiosidonnaiset tuloni olivat liian suuret, vaikka käytännössä olin rahaton. Kääk! SAin todella puhua antaumuksella perustulosta ja se upposi kuulijakuntaan. KUn meidät lopuksi laitettiin esittämään minuutin pituinen työhakemuspuheenvuoro ja sen jälkeen äänestettiin, sain eniten ääniä! Ja palkkioksi kettutyttö lahjoitti häntänsä! TArkastin, ettei se ollut aito, ennen kuin vastaanotin sen'! :-) Mutta loistava idea! Ja aivan upea toteutus! Kokonaisuus kesti kaksi tuntia ja aina kun me ehdokkaat jouduimme kirjallisiin hommiin eli lomakkeiden täyttöön, yleisölle esitettiin kantaaottavia lauluja työttömän arjesta! Suuret kiitokset järjestäjille! Juuri näin pitää meihin tuleviin päättäjiin vaikuttaa: tunteiden kautta arvoihin! Vaikka tietoisesti olen aina taistellut työttömiä, opiskelijoita ja sairaita nöyryyttävää byrokratiaa vastaan, niin nyt teen myös tunteella! Luoja, että olen ylpeä perustulomallistamme!