— Heli Järvinen

Maaseudun ihanuuksia

Olen maaseututyöryhmän taipaleen aluksi miettinyt niitä syitä, jotka ovat saaneet minut muuttamaan maalle katuvalojen ulottumattomiin. Suurin syy lienee luonto. Nautin sitä, että mustikat ja puolukat löytyvät omasta pihasta. Uskon myös, että "lannan hajussa" lapsilla on paremmat ja helpommat terveen elämän eväät tarjolla asvalttiviidakkoon verrattuna. Uusin pieni ilonaiheeni on se, että tänä syksynä myös paikallislehti on alkanut tavoittaa meidät maalaislukijansakin heti aamuaikaisesta. Aamun lehti kun on ollut yksi harvoja kaupunkielämästä kaipaamiani asioita. Ymmärrän myös, etten voi omaan pöpelikkööni saada kaikkia kunnan palveluja taajaman tapaan. Jos niitä arvostaa, kannattaa muuttaa sinne, missä niitä saa! Aivan samoin omakotitaloasumisesta haaveilevalle helsinkiläiselle suosittelen muuttoa maalle. Kaikkea ei voi saada missään! Mutta miten edistämme ekologista kestävää asumista ja samalla pidämme Suomen asuttuna? Sitä rupeamme pohtimaan.