— Iiris Kivimäki

Neljän vuodenajan puolesta toreilla ja kauppakeskuksissa

Tarja Cronberg kolmen sepän patsaalla

Aamulla oli taivaallista herätä ihanaan talvimaisemaan. Neljä vuodenaikaa, talvi on vihdoin täällä. Tänään vauhditettiin liikkeelle myös vihreiden kampanja yli kolmellakymmenellä paikkakunnalla. Pakkanen tosin taisi ryydyttää tietokoneet. Vihertestiä www.vihrea.net voi onneksi tehdä illallakin.

Ehdokkaat eivät paljon pakkasesta piitanneet. Cronbergin Tarja iloitsi eilisestä Karjalaisen gallupista, jossa vihreiden kannatus oli noussut lähes kolme prosenttia Pohjois-Karjalassa. Upeaa!

Tosin viimassa  Helsingissä Kolmen sepän patsaalla joku ehdotteli Sinnemäen Annille, että voisiko eduskunta siirtää vaaleja vähän riehakkaampaan ja lämpimämpään vuodenaikaan. Se ei ehkä onnistu. Talvella olisi mukavampaa olla vaikka nykyajan toreilla, kauppakeskuksissa. Lämmöllä ajattelen niitä kauppakeskuksia, jotka antavat vielä tilaa poliittisille puolueille. Osa kauppakeskuksista nimittäin kieltää puolueet, vaikka kauppakeskus on mitä ilmeisimmin kaupunkitila, nykyajan tori. Kojut ja politiikan puhuminen kuulemma vievät aikaa ostamiselta.

Politiikkaa saattaa kauppakeskus joskus vielä tarvitakin. Demokratiassa kun ihmisillä on onneksi vielä viimeinen sana, ja voimme äänestää myös jaloillamme.

Pipo päähän ja rukkaset kouraan! Vihreää politiikkaa, meitä tarvitaan!