— Kerttu Hakala

Eduskuntavaaliblogi

Kaleva siteerasi tätä mun blogiani tänään. Siistiä olla vaalipiirin ahkerin blog-kirjoittaja. Ja aika hassua, että nyt tämä sitten todellakin on eduskuntavaaliblogi. Aiemmat kirjoitukset mun nettisivujen Päiväkirja-osiossa oli enemmän kunnallispolitiikkaa, ja sitä tulee tännekin taas parin päivän päästä kun valtuuston lista saapuu, mutta joka tapauksessa tämä on nyt eduskuntavaaliehdokkaan blogi varmaan enemmän kuin kaupunginvaltuutetun blogi. Yleensä ottaen blogit on loistava demokratian avoimuuden toteuttaja. Mistä sitä paremmin saisi tietää oman ehdokkaansa tai edustajansa ajatuksista? Blogi auttaa myös ehdokasta/edustajaa itseään jäsentämään elämää ja muodostamaan kantoja. Vielä kun saisi enemmän kommentteja omaan blogiinsa - no, kyllä niitä varmaan vielä tulee, kunhan pääsen vauhtiin vähän kiperämpien aiheiden kanssa. Sellaiset blogit, joihin ei voi suoraan kommentoida, on tylsiä. Ne, kuten mun vanha Päiväkirjani (siis tuolla nettisivuillani), ovat jotenkin näennäisiä yksipuolisuudessaan. Huomenna kirjoitan jotain sellaista, mistä lukijat heräävät kommentoimaan. Joo.