— Kerttu Hakala

Hullut poliittiset ideat

Minulta kysyttiin tänään, minkä hullun poliittisen idean haluaisin toteuttaa. Ensin tuli mieleen maksuton joukkoliikenne, ja omatunto pisti heti pikkasen kun en ole oikeastaan sellaista koskaan kunnolla ajanut ja jossain justiin vastasinkin siihen vähän torjuvasti. No, se ei oikeastaan edes ole kauhean hullu ajatus. Toiseksi tuli mieleen, että olis kiva kokeilla mitä tapahtuisi, jos törsäisi kaupungin rahaa niihin paljon puhuttuihin seiniin. Kun aina valtuustossa vongutaan että ei me ny pelkistä seinistä haluta maksaa, tahdotaan tietää mitä koko paketti sisältää... niin miksei joskus rakennettaisi jotain siistiä tilaa ihan vaan olemaan. Voisi seurata, millaiseksi se muodostuisi ja mitä kaikkea ihmiset saisivat siitä irti. Siisti, uusi, perusviihtyisä kokonainen talo vaikka, jonka ihmiset saisivat valloittaa vapaasti siihen tarkoitukseen kun haluavat. Kolmantena sitten mietin, että olisi poliittisesti aika hulvatonta tiputtaa Erkki Pulliainen eduskunnasta. Se olisi hullua siksi, että olis aika makeeta saada niin paljon ääniä vaaleissa mutta myös siksi, että hyvänen aika, haluaisinko mä tiputtaa yhden parhaista kansanedustajista pois?