— Kerttu Hakala

Päivän vaalikone ja kämppikset

Täytin juuri loppuun kansalaisjärjestöjen vaalikoneen. Se oli paljon helpompi kuin tuo aiemmin täyttämäni uskonnonvapaus-vaalikone. Asiat olivat tutumpia ja toisaalta olen toiminut semmosten järjestöjen parissa mitkä tuonkin ovat koonneet. Me saatiin uusi kämppis tosi kivuttomasti. Kollektiivisessa asumisessa on aina melkoinen määrä säätöä, mutta toisaalta on tämä sen arvoista. Ainakin mun luonteelle tekee hyvää joustaa ja mukautua ja sopia pelisäännöistä ja käydä Suuria Sisustuskeskusteluja ja juoda teetä yhdessä iltaisin. Ja silloin, kun olen laittanut puhelimen kiinni enkä avaa ovea, niin Katja on välittänyt mulle terveisiä kirjoittamalla mun kaverien sille lähettämät tekstiviestit lapulle. Erityisen kollektivisoivasti kasvattavaa on muuten asua kahden kämppiksen kanssa ilman vessan lukkoja. Siihen ehti aika hyvin tottua - nykyään todennäköisyys, että muistan laittaa vessan oven lukkoon, on noin puolet... Lounalla oli eilen treffit. Vanha koira rakastui pieneen Alpoon tosi kovasti ja pyysi sitä ulkoilun jälkeen vielä sisällekin. Nyt se saa sitten elää kaupunkilomaromanssia tämän pari viikkoa mun luona. Kämppiksistä puheen ollen, toinen juuri huusi minua syömään.