— Kerttu Hakala

Halosen ydinvoimapuheet

Jälleen kerran demarit hämmentävät mieltä. Juuri kun Lipponen on vedetty ydinvoima-lobbynsa kanssa kaapista, astuu Halonen esiin ydinvoimaa vastustaen. Jokaiselle jotakin. No, toivottavasti Halosen kanta voittaa demaripiireissä. Demareista muuten toinenkin juttu: olin unohtanut demarit kokonaan tuolta homo- ja lesboparien adoptio-oikeusblogimerkinnästä. Kyllä, demarien edustaja oli kyseisessä paneelissa myös, ja puolusti adoptio-oikeutta vankoin perustein. Tämän päiväinen paneelikeskustelu oli ehkä paras tähän mennessä. Se järjestettiin Limingan lukiolla, ja tilaisuus oli tosi hyvin valmisteltu. Yleisöllä oli mietittyjä kysymyksiä, jotka olivat täysin ennalta arvaamattomia ja puheenvuorotkin pysyivät melko lyhyinä. Pari aika hulvatonta, mutta pelottavaa sitaattia sieltä jälleen sai tuolta oikeiston puolelta, niistä ehkä lisää myöhemmin. Mun tekisi mieli koota tänne blogiin noita keräämiäni sitaatteja (julkisissa tilaisuuksissahan ne on sanottu), mutta mietin vielä että olisiko se vain typerää loka-kampanjointia. Ehkä teen sen vasta vaalien jälkeen, tai sitten poistan niistä lausujan nimen ja jätän vain puolueen. Ja muuten: tää päivä on ollut tosi hyvä verrattuna siihen, miltä se aamulla tuntui. Rasittavaa, että heti aamulenkillä joku random-vastaantulija tietää minua paremmin, miten minun arkuuteen taipuvaista koiraani pitää käsitellä. Ush.