— Kerttu Hakala

Asukastuvilla

Olin Rajakylän asukastuvalla vaalikeskustelussa. Oli mukavaa. Lyly Rajala osoitti poliittisen kestävyytensä lähtemällä tilaisuudesta kesken kaiken kun kanssakeskustelijat ilmeisesti kävivät niin herran hermoille. Toisena keskustelutapauksena sitten voisi mainita demarin, joka kieltäytyi eräästä keskustelutilaisuudesta heti kun sai kuulla, että siellä on SKP:n ehdokkaita paikalla. No, ilmeisesti jotkut katsovat olevansa tarpeeksi julkimoita ja ääniharavia ilman että heidän tarvitsee laskeutua muiden taholle tekemään minkäänlaista yhteistyötä. Huomenna on Tuiran asukastuvan avajaiset! En ehtinyt toimia Tuiratoimikunnassa kuin vuoden, mutta ehdin silti Tuira-aikanani tuiraantua aika kovasti. Tuira on jo sananakin niin jyrä. Tuira, tuira, tuira. Yliopiston tietohallinto vaihtoi jokin aika sitten mun sähköposti-tunnukseni kertomatta siitä mulle. Myös kotisivujen (siis ei vaali, vaan noiden normisivujen) osoite vaihtui - ja tää kotisivuosoite ilmeisesti ilman minkäänlaista viivettä. Aika loistava ajoitus tällaiselle hässäkälle näin vaalien alla. Päivän linkki menee väittelyvideoihin, kannattaa katsoa ainakin Tapio Laakson ja Lotta Backlundin keskustelu perustulosta - minä tykkäsin!