— Kerttu Hakala

Politiikkapiknik

Eilen oli Oulun vihreiden nuorten koollekutsuma Politiikkapiknik. Puhuttiin siis eri puolueiden ja sitoutumattomien tyyppien kanssa hallitusohjelmasta. Ja oli kivaa! Paikalla oli vihreitä, keskustalaisia, vassareita ja demareita. Mä olen ollut niin kyllästynyt politiikkaan ja kärsinyt motivaatiovajeesta politikoinnissa, että oli tosi kiva osallistua tuommoseen puolistrukturoituun keskusteluun, joka keskittyi yhteen asiaan kerrallaan eikä yrittänytkään tavoitella hillitöntä pätemistä ja kokonaisuuksienhallintaa. Mikään ei oo kivampaa kuin kivat ihmiset. Tulee muksa olo, kun joku hymyilee jo matkan päästä, katsoo suoraan ja kohdalla sanoo "Mä äänestin sua" jatkaen sitten matkaansa. Tai kun kadulla kesken työpäivän joku huutaa takaa "Hei kilpikonnatyttö!" - joku, jota en varsinaisesti tunne, mutta joka on nähnyt mut kilpikonnineni Kalevassa (siitä on videoki) ja jonka kanssa tämän takia olen muutaman sanan vaihtanut. Ihanat, ihanat ihmiset. Kyllä se tämänviikkoinen vihanpurkaus on aika moninkertaisesti peitetty näillä suloisilla otuksilla, joita tuolla kadulla viimeisinä Oulun-työpäivinäni parveili. Jatkan siis olojani Lahdessa ensi viikolla.