— Kerttu Hakala

Kertun viikkotiedote

Viikon vaalit: Edustajistovaalit meni ihan käsittämättömän hyvin. Oulussa, ja valtakunnallisesti. Oulussa me tuolleen fiinisti triplattiin edustajiemme määrä, mikä on aika huimaa. Mua ei haittaa yhtään, ettei OYY ole enää niin kokoomus- ja keskustavetoinen kuin ennen. Haluan ajatella, että meiän selkeellä vaaliohjelmalla ja kampanjoinnilla oli oikeasti merkitystä - ihmiset tahtoo tietää mitä niiden ehdokas ja ehdokkaan lista ajaa takaa, eiks niin? Mäkin istun siis vielä seuraavan kauden OYY:n edustajistossa, mutta nyt meillä on ihan oikea oikea edustajistoryhmä eli mun lisäkseni varsinaisina on Perttu Kajaanista ja Anni Oulusta (ootteko koskaan kuulleet semmosesta suloisesta tytöstä, joka oli mun vaalipäällikökin?). Viikon kokous: Valtuuston kokouksessa oli maanantaina ihan jees. En edelleenkään tajua, miksei rakennusluvallisesta rakentamattomasta maasta vois pikkasen verottaa. Enkä tajua, miksei oikeasti mielenterveyspalveluiden tasosta ja kehityksestä puhuttaessa IKINÄ käytetä/näytetä asiakastyytyväisyyttä kriteerinä. Jos sitä ei ole mitattu, niin mitatkaapa heti, kiitos! Tein asiasta valtuustoaloitteen taannoin, ja sen vastaus oli joku laimea jota en edes muista. Samaten vammaispalveluiden tason kans olis hyvä, kun sen laatua kysyttäisi nimenomaan vammaispalveluja käyttäviltä, koska onhan se melko turhaa kysyä niiltä, joilla ei ole hommasta mitään hajua. Näistä kahdesta asiasta avasin sanaisen arkkuni myös kokouksessa. Ja siitä, että miten helkutissa opetustoimen tuottavuutta kehdataan mitata opettaja/oppilasmäärällä? Mitä vähemmän opettajia per oppilas, sitä enemmän toki tuotetaan esimerkiksi pahoinvointia, mutta mitäs me nyt taas haluttiinkaan tuottaa... Viikon huomio: Mä pidän kovasti kunnallispolitiikan lieveilmiöistä, kuten siitä, että melkein aina kun ennen valtuuston kokousta käy vessassa, niin siellä on menossa joku keskustelu, jossa vähintään toinen osapuoli on lukkojen takana eli ei voi tietää ketkä siihen oikeasti osallistuu.