— Kerttu Hakala

Mä haluaisin olla puheenjohtaja

Haen Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden puheenjohtajaksi. ViNOlla on puhiksia kaksi, ja musta olis oikeasti tosi inspiroivaa ja kutkuttavaa olla niistä toinen. Jos puhiksia olis vaan yksi, en ehkä ois uskaltanut hakea. Tää on aika lailla justiin semmonen päätös, joka tosi selkeästi on ollu tuloillaan tämän mun politiikka-taukoni aikana. Olen innoissani. Ja toisaalta, en ole mitenkään ehdottomasti ehdottomasti itteäni tyrkyttämässä: jos mua ei valita, niin sitten nautin vapaa-ajasta ja teen kaikkea muuta kivaa. Muita kuin hyviä vaihtoehtoja ei ole olemassa, koska huonoja ei lasketa. Olen kyllä ollut tosi laiska poliitikko viime aikoina, tehnyt mokia ja unohdellut asioita (ja työntekijänäkin olen ollu aika hajapää...). Se tuntuu aika pahalta, mutta toisaalta sallin sen itselleni nyt. Jos sössin monta lautakunnan kokousta putkeen, niin sittenpä sössin. Olen joka tapauksessa keskivertona melkoisen aktiivinen lautakuntalainen, ihan oikeasti. Lautakunnasta puheenollen, mä en ole vieläkään saanut Puolan matkakorvauksia. Niille, jotka lensivät paikan päälle, hoidettiin kaikki tarjottimella. Minä yritin saada valmiita bussi- ym. lippuja eikä se onnistunut sitten millään, eli jouduin laittamaan matkaan omaa rahaa kiinni mun mittapuuni mukaan ihan hillittömän määrän. Toivoisin, että saisin sen joskus myös takaisin... Kaupunki ei ainakaan tunnu kannustavan ketään käyttämään ympäristöystävällisiä kulkutapoja. Tuohtumus.