— Kerttu Hakala

Autotonta päivää

Mikkelissä on mukavia vihreitä. Ja niin se vaan on: politiikka innostaa mua ihan oikeasti ja todella, eikä elämä ilman pientä kokoustelua ees silloin tällöin oikein tuntuisi miltään. Siihen kun lisää vielä paneelikeskustelun (nyt tiedän montako terveydenhoitajaa on Etelä-Savon ammattiopiston Otavankadun yksikössä) ja herttaisen upean syyssään, niin päivä on pulkassa onnistuneena ja huomista on hyvä ootella. Autottoman päivän teemaan liittyen olen mietiskellyt hieman tuota toriparkkiasiaa. En ole siitä vielä tarpeeksi perillä, että voisin sanoa olevani henkeen ja vereen jotakin mieltä, mutta kyllä se jokseenkin järjettömältä tuntuu. Keskustoja pitäisi kehittää ihmisten eikä henkilöautojen ehdoilla. Mutta, kuten sanottua, en uskalla vielä alkaa rummuttamaan hirveästi vastaankaan, kun faktat ei ole ihan tiedossa. Voihan se olla, että Oulusta tulleena vedän turhankin selkeästi yhtäläisyysmerkkejä Oulun Kallioparkkihankkeen ja Mikkelin toriparkkihankkeen välille. Sehän tässä tilanteessa täällä on samaa, että vihreillä ei ole yhteistä kantaa asiaan. Se on sinänsä kivaa, että sitä saa taas oikeasti ajatella itse eikä tule himoja ottaa valmista mielipidettä niiltä, jotka asiaan ovat kauemmin ja paremmin perehtyneet.