— Kerttu Hakala

Opiston johtokunta

Niin minkä opiston johtokunta - jäi kirjottamatta otsikkoon, mutta sitten totesin että hei, ei tässä ny oikein muitakaan ole kun Otavan opisto. Olkoon se siis mulle semmonen THE opisto. Oli hirmu hyvä kokous eilen. Otavan opiston johtokunnan eka kokous siis. Innostuin taas, se paikka vaan on aika mieletön! Jotenkin siellä vain tulee hyvälle tuulelle. Eikä voi ainakaan sanoa, ettäkö siellä oltais jotenkin paikallaan junnaavia. On paljon syitä, miksi Otavan opisto on mahtava: uudet pedagogiset avaukset, monipuolisuus, monikulttuurisuus, yhteishenki, sivistyshaluisuus... Mutta silti se jollain lailla kuitenkin jää selittämättä se perimmäinen syy, mistä tuo kaikki kumpuaa ja miksi nää jutut aistii siellä välittömästi. Mutta on ihan tosi mukava olla tuommosessa paikassa puheenjohtajana. Ja jännää myös, koska hallinnollinen uudistus on nyt huisassa vaiheessa: osuuskuntamuotoinen osuus pistetään käyntiin jo tän vuoden aikana! Järjestövetoinen opisto on miellyttävä ajatus ja sopii hyvin Otavan opistolle. Isot kilpiset heräs eilen horroksesta. Tänään tulee Anni Sinnemäki Mikkeliin. Musta tuntuu, etten osaa muodostaa hyviä lauseita ollenkaan, mutta että haluan kuitenkin jättää blogiini tän jäljen siitä, että kivaa on.