— Lasse Miettinen

Voiton matkassa

Voitto Oulun taivasta vasten

Blogin lukijat eivät välttämättä ole tutustuneet kampanjamaskottiimme. Tässä hän nyt on. Hyvät naiset ja herrat, saammeko esitellä: "Voitto"!

Voitto pönöttää

Voitto on kulkenut Vihreiden matkassa läpi koko vaalikampanjan. Mihin vaalikiertueemme on mennyt, sinne on mennyt myös Voitto. Esimerkiksi Tampereen vaalimökillä:

Voitto Tampereen vaalimökillä

...tai Savonlinnassa Tarja Cronbergin kanssa:

Voitto Savonlinnassa

... tai Oulun Rotuaarilla (ilmapallojen menekki oli mahtavaa):

Voitto Oulun Rotuaarilla

Minne Voitto meneekin, hyvä mieli seuraa mukana. Kuten Kemissä:

Voitto Kemissä

Pohjoisesta etelään, Lapista Uudellemaalle, Voiton matka on ollut inspiroiva. Kaikkialta on raportoitu, että tunnelma vaalikentillä on hyvä ja kansalaisten palaute positiivista. Ihmiset tulevat kyselemään ja keskustelemaan Vihreiden vaalimökeille, -teltoille ja -tilaisuuksiin.

Niin pitää olla! Ilmeisesti Vihreiden sanoma perustulosta, ilmastonmuutoksesta ja kasvavasta sosiaalisesta eriarvoisuudesta on kuultu. Kyse on kuitenkin seuraavien vuosien tärkeimmistä haasteista: Miten uudistamme sosiaaliturvamme tälle vuosisadalle? Miten pysäytämme syntymässä olevan uuden luokkayhteiskunnan? Miten torjumme ilmaston hallitsemattoman lämpenemisen?

Näistä asioista Vihreät ovat halunneet näissä vaaleissa puhua, ja Voiton kierroksella siihen on onneksi ollut tilaisuus!

Tässä Voitto päivystää muiden vihreiden kanssa Porvoossa vaaliteltalla:

Voitto Porvoossa

Mutta mitä nyt? Missä Voitto lymyää?

Voitto autojen keskellä

Ah, ei syytä huoleen! Voitto oli vain hukkunut hetkeksi yksityisautojen massan keskelle (ei mitenkään epätavallista nyky-Suomessa).

Voitto on kiertänyt pitkän matkan Vihreiden kampanjan matkassa. Vielä viime rutistus ja sunnuntaina hieno reissu saa arvoisensa päätöksen. Silloin Voitto tulee kotiin!

Voitto rakennuksia vasten