— Mäkinen Tuija

Ihana väliviikko

Pitäisikö aloittaa "rakas Blogini", vähän niin kuin Iines Ankka aina aloittaa uudet merkintänsä päiväkirjaan. Ajattelin ensin säästää avaukseni Uuden vuoden ensimmäiseen päivään, mutta malttamattomana korkkasinkin jo tänään. Joulutohina takana, mutta rauha kotona vielä viipyy. Vapaata työstä ja koulusta, lasten harrastuksetkin katkolla ja aamuisin saa nukkua pitkään. Lunta satoi sen verran, ettei loputon pimeys enää piinaa. Talvipäivänseisauskin on onnellisesti ohitettu ja nyt taas saa aamu aamulta herätä pitenevämpään päivään ja lisääntyvään valoon. Joulun ja Uuden välissä on hauskan pysähtynyt tunnelma varsinkin, jos malttaa pysyä poissa kauppujen alennusmyynneistä. No, täytyy kai tunnustaa, että nuorimman 12-v. tyttären kanssa ehdittiin jo joulun jälkeen yhtenä päivänä shoppailemaan eli ihan puhtain paperein ei näistäkään kulutusjuhlista selvitty. Huomenna on vuoden viimeisin päivä ja täytyy tehdä taas yhdessä miehen kanssa perinteeksi muodostunut välitilinpäätös elämästämme. Muistelemme kulunutta vuotta ja kirjaamme mieleen palautuvat asiat ylös. Yllättävän paljon perheellisen ihmisen elämässä on aina asioita tapahtunut, niin itselle kuin läheisillekin.