— Pekka Haavisto

Lämmin kiitos!

Tänään on ollut hieno ja historiallinen päivä. Sanat eivät tahdo riittää kuvaamaan niitä tunteita, jotka tämä voitto on saanut aikaan. Kiitos ja kunnia tästä vaalivoitosta kuuluu kaikille teille, jotka teitte töitä vapaaehtoisina kampanjan eteen. Yhdessä me saimme liikkeelle kansanliikkeen, joka kantoi ensimmäiseen välietappiin, pääsyyn presidentinvaalien toiselle kierrokselle.

Heti huomenna me käärimme hihat ja käymme reippaasti uuden haasteen kimppuun. Toinen kierros häämöttää jo kahden viikon päässä. Pyydänkin kaikkia teitä orientoitumaan maanantaiaamusta alkaen vaalityöhön ja voittoon toisella kierroksella!

Olen moneen kertaan tämän kampanjan aikana sanonut, että ihmeitä tapahtuu, kun niitä tehdään. Tervetuloa siis mukaan toiselle kierrokselle ihmeidentekoon. Pidetään yllä tämä mahtava henki, joka on ollut aistittavissa läpi kampanjan: Tavastian tukikonsertissa, toreilla ja tapahtumissa, yksittäisten ihmisten kohtaamisissa.

Lämmin kiitos teille kaikille, jotka olette rummuttaneet kampanjaa sosiaalisessa mediassa, jakaneet esitteitä räntäsateessa, keittäneet kahvia ja järjestäneet tapahtumia Muoniosta Turkuun, Lappeenrannasta Raumalle. Ilman teitä kaikkia tämä ei olisi mahdollista.