— Satu Haapanen

5.11.06 Viikon pieniä

Viikko hurahti nopeasti, mutta toi mukanaan meille yllätysvieraita. Kajaanista asti kävi meillä Sanna. Ei oltu nähty neljään vuoteen ja oli mukava vaihtaa kuulumisia. Toissailtana piipahtivat iltateellä Holtinkosken Harri ja Palkin Riikka. Harri on tehnyt pitkään hyvää työtä Oulun Walkersissa ja kirjoittanut hienoja runoja runokirjoiksi asti. Riikka on ehdolla srk-vaaleissa. Toivottavasti moni äänestäisi häntä. Eilen kävi Sulevi ja leikki hyvin Elielin kanssa, vaikka pakkanen rajoitti ulkoilua. Tänään on Ouluun tullut pitkäaikainen työtoverini Erich Mistrik Bratislavasta, jota yritän päästä tänään moikkaamaan. Pakkasesta huolimatta pääsin eilen poikien kanssa ilmastonmuutosmielenosoitukseen. Vauva nukkui sopivasti pitkät päiväunensa kotona ja Ellakin oli päiväunilla. Yöllä heräsin kolmen aikaan syöttelemään vauvaa ja Aki oli tehnyt ihanan yllätyksen ja siivonnut aamuyöllä. Siitä ilahtuneena kirjoittelin yöllä kolumnin päätöksenteon hitaudesta. Se on pian nähtävillä kirjoituksia-osastossani. Nyt aamupuuron syöttöön.