— Satu Haapanen

Iltapesulla 30.1.

Tajusin tuossa iltapesulla, että tykkään oikeasti kuulua vihreisiin. Näiden kuuden vuoden aikana, mitä olen ollut vihreissä mukana, olen tavannut niin paljon ihmisiä, jotka tekevät työtä sen eteen, että maailma olisi parempi paikka asua. Ihailen niitä vihreitä, jotka ovat jaksaneet silloinkin, kun vihreät aatteet ovat olleet epäsuosittuja, pitää kiinni aatteistaan ja linjastaan. Vihreät erottuvat muista puolueista selkeästi kahdessa asiassa. Vihreät tekevät johdonmukaista ja pitkäjänteistä työtä luonnon suojelemiseksi ja toiseksi oikeudenmukaisemman ja ihmisarvoisemman maailman puolesta, jossa köyhyys on poistettu ja jossa jokaisella ihmisellä on paikkansa. Ensimmäiseen kategoriaan kuuluu ajatus siitä, että maapallo pitää jättää lapsille paremmassa kunnossa kuin mitä me olemme sen saaneet. Toiseen kategoriaan kuuluu muun muassa rohkeus puhua kehitysyhteistyön määrärahojen korotuksesta sekä vähemmistöjen: vammaisten, seksuaalivähemmistöjen ja maahanmuuttajien oikeuksien puolesta. Niitä vihreitä, joita arvostan siinä, että he tekevät hirveästi töitä pitämättä liikaa melua itsestään ovat muun muassa Hautalan Heidi, Pekka Haavisto, Satu Hassi, Anni Sinnemäki, Janina Andersson, Niinistön Ville, Rusto ja Panu, puoluesihteeri Ari Heikkinen ja tiedottaja Reijonaho sekä paikallistasolla muun muassa Taina, Sari, Pasi, Juha, Mervi ja Jukka. Erkki tietenkin on tehnyt pitkään töitä luonnon puolesta ja saa oikeutetusti vähän pitääkin melua itsestään.