— Sinikka Ala-Paavola

valtuustoaloite:energiastrategia

Kylläpä meni aikaa. Kirjoitin ryhmän budjettipuheenvuoron huomiseen kaupunginvaltuuston kokoukseen ja päätin tehdä aloitteen energiastrategian luomiseksi Hyvinkään kaupungille. Olen siihen aika tyytyväinen. Koko lyhykäisyydessään se on seuraavanlainen: Energian hinnan nousu, energiaomavaraisuus, öljyriippuvuus ja/tai riippumattomuus tuontienergiasta, sähkön kilpailuttaminen, energiaa säästävien teknologioiden valitseminen, energian tuottaminen tehokkaammin, uusiutuvat energianlähteet, keskitetty maalämmön hyödyntäminen, säästäminen, päästöjen vähentäminen jne ovat seikkoja, joiden takia mielestämme on välttämätöntä luoda Hyvinkään kaupungille laaja tulevaisuutta ennakoiva energiastrategia sen lisäksi mitä Hyvinkään kestävän kehityksen ohjelmassa jo on hyväksytty. Me allekirjoittaneet esitämme, että Hyvinkään kaupunki ryhtyy välittömästi toimenpiteisiin energiastrategian laatimiseksi Hyvinkäälle.