— Sinikka Ala-Paavola

Joulukiireitä ja blogimerkintöjä

Hyvä lukijani, luitko koko tekstin? Sen saat esiin, kun klikkaat "lue lisää" -kohdasta. Usein juttuni juju sijaitsee sen loppupäässä. Joistakin palautteista olen havainnut, että onkin luettu vain alkulause. - Miten sinun jouluvalmistelusi sujuvat? Minä en ole vielä aloittanut ja huomaan sen vaivaavan, vaikka olen periaatteessa hössöttämistä vastaan. Poikien sukista on vain puolitoista valmiina ja pitäisi olla kuusi. Siivouksesta ei ole tietoakaan ja sanakokeet ja aineet korjaamatta. Toisiko joulupukki lisätunteja? Torstai-iltana on koulumme joulu-jumalanpalvelus. Siellä on usein joulumieli alkanut saapua. Ehkä nytkin. - Vaalikampanjani avaus lauantaina sujui mukavasti. Heidi antoi hyvää vetoapua ja hauskaa oli myös Terhon läsnäolo. Paikallislehti nimitti meitä "uusmaalaiseksi voimakolmikoksi". Ei hassumpaa. - Eilisessä kaupunginvaltuustossa hävisimme niukasti äänestyksen vanhuksille suunnatun palveluoppaan laatimisesta. Tampereella on erittäin hyvin toimiva opas, joka perheessämme on kulunut käytössä, kun olemme kaukoselvittäneet palveluvaihtoehtoja. Myös Riihimäen opasta on kehuttu. Hyvinkääläisten vanhusten on kait ensin mentävä tietokonekurssille, jotta pystyvät netistä saamaan tarvitsemansa informaation. Olen edelleen sitä mieltä, että hyvä neuvonta säästää turhilta käynneiltä. Vanhusneuvola säästäisi lääkäreiden vastaanottoaikaa varsinaisten sairauksien hoitoon. Moni vanhushan laittautuu lääkäriin turvallisuuden tunnetta etsiessään. Emmekös me ole menossa kohti vanhusvaltaista yhteiskuntaa?