— Tarja Cronberg

Pohjois-Karjala pääkaupunkiseudulla

Tarja Cronberg blogikuva100px Kierrän Espoon, Vantaan ja Tikkurilan kauppakeskuksia. Ihmiset ovat kiinnostuneita vihreistä, mutta myös muiden puolueiden edustajat tulevat toivottamaan minulle menestystä Pohjois-Karjalassa. Tiukka paikka kotimaakunnassani alkaa olla kaikkien tiedossa. Erityisen lämmin vastaanotto on Tikkurilassa, jossa joka toisella tuntuu olevan sukujuuret Pohjois-Karjalassa.

Pohjois-Karjala on todellakin tuottanut pääkaupunkiseudulle 70- ja 80-luvulla työvoimaa. On aika erikoista, että pääkaupunkiseutu nyt kokee elättävänsä Pohjois-Karjalaa. Ehkä vuorovaikutussuhdetta tulisi tarkastella hieman pitemmällä tähtäimellä?

Kierros päättyy Helsingissä kolmen sepän patsaalle, jonne on juuri pystytty vihreä kasvihuone kuuloetäisyydelle Kokoomuksen Korva-mökistä.

Ehdin käydä Anni Sinnemäen vaalitilaisuudessa vanhalla linja-autoasemalla. Kun tulen paikalle, Pekka Haavisto puhuu sodan arjesta. Hetken kulutta löydän itseni puhumasta kirjastojen merkityksestä. Annin vaalitilaisuuden teema on “unelmieni kirjasto”. Kävijät voivat osallistua itse Helsingin kaupungin tulevan pääkirjaston ideointiin. Lisäksi jokainen voi valita ympäröivistä kirjahyllyistä vapaasti mukaansa kirjan. Itse lähden kainalossani iltalukemiseksi Tuuve Aron novellikokoelma “Merkki”.

Tarja C pääkaupunkiseudun kiertueella

Kauppakeskuskampanjointia. Kuvassa vihreiden Uudenmaan ehdokkaita Eeva Honkanummi ja Merikukka Forsius, sekä tukiryhmäläisiä. Tarja joukon jatkona oikealla.

Sakho Sadiq ja Tarja C

Tarja ja vihreiden ehdokas Shakho Sadiq.