— Tarja Puolanne

Pirkanmaalla menee todella hyvin, mutta...

Pirkanmaalla menee todella hyvin Tampereen apulaispormestari Irja Tulosen mukaan. OAJ:n puheenjohtajan Erkki Kangasniemen mielestä Suomella menee todella hyvin. Mikä ihme tässä sitten mättää, kun useissa kaupungeissa kuten kotikaupungissani Parkanossa poliitikot pistävät lihoiksi ja ajavat palveluja alas rahanpuutteessa tappotahdilla: terveyspalvelut, sosiaalipalvelut, koulutuspalvelut, vanhustenpalvelut, päiväkotipalvelut - kaikista niistä PITÄÄ nipistää, kun rahat eivät riitä. Miten niin eivät riitä? Jossakin maailmankaikkeudessa ne rahavarat piileksivät, jos meillä kerran nyt menee niin hyvin. Ovatko nämä hyvin menemisen rahat pörssijoittajien takakaskussa? Vai Kiinaan toimintansa siirtävän yrityksen omistajien plakkarissa? Vai valtapuolueiden pääpukarien rahaholveissa? Vallan ihmetyttää, miksi tämä hyvinmeneminen ei näy tavallisen tientallaajan pussissa. Ei sairaanhoitajan tilipussissa. Ei opettajan tilipussissa. Ei siivojan tilipussissa. Ei eläkeläisvaarin ja mummun tilipussissa. Ei opiskelijankaan tilipussissa. Peli pitää viheltää poikki ennen kuin tuloerot ovat kasvaneet riittämättömän suuriksi. Tai sitten jonkun pitää sanoa selvästi, että tilastot valehtelevat tai ne ainakin antavat vääränlaisen kuvan kokonaisuudesta nimeltä Suomi.