— VAALITARKKAILIJA

Vihreää metallia

Vaalitarkkailijan tunnus Uutispäivä Demari kertoo tänään, että Metalliliiton viestintäpäällikkö Matti Putkonen on 57-prosenttisesti vihreä, eikä hän ole edes yllättynyt tuloksestaan. Jos mies on yli puoliksi vihreä, ei varmaan kestä kauan, että hän on sitä kokonaan.

Nyt pitäisi heittää ennakkoluulot syrjään ja alkaa houkutella Putkosta vihreiden ehdokkaaksi seuraaviin eurovaaleihin. Meidän ay-uskottavuutemme kasvaisi kertaheitolla ja saisimme kerättyä sen verran demariääniä, että tuplaisimme parlamentaarikkojemme määrän. Satu Hassin ohitse Putkonen tuskin ponnistaisi, mutta menisi kakkosena reilusti läpi. Saisimme seurata, miten he yhteisrintamassa taistelisivat ilmastonmuutosta vastaan.

Aseet tosin olisivat erilaiset. Putkonen tuskin luopuu ydinvoimakannastaan eikä hänen tarvitsekaan. 100-prosenttisen vihreä voi olla, vaikka haluaisi tuplata ydinvoiman määrän. Vihertesti ei nimittäin kysy siitä mitään!