— VAALITARKKAILIJA

Ministerikuumetta jatkoilla

Vaalitarkkailijan tunnusVihreän valtuuskunnan kokoukset ovat kuuluisia hauskoista illanvietoista, joissa karaoke luo yhteisölliyyttä, ja eri puolelta Suomea kokoontuneet toimijat saavat toisiltaan vertaistukea.

Helsingissä ne eivät ole koskaan niin onnistuneita kuin pienemmissä kaupungeissa, missä ihmiset pysyvät paremmin kasassa. Eilen valtasimme Kansainvälisen kulttuurikeskus Caisan, jossa osa mahtui kuuntelemaan Ourvision -laulukilpailua ja osa syömään Cafe Caisaan. Loput etsivät paikansa lähiseudun vähemmän makeista juottoloista.

Illanvieton jatkot muodostuivat Eatziin lähinnä tilapoliittisista syistä. Ihmiset olivat hyvässä vauhdissa ja vaalien jälkeisiä henkilövalintoja tehtiin jo häpeilemättä. Vaalitarkkailija yritti muistuttaa, että vaalit on syytä käydä ensin ja hallituksen kokoonpanollakin saattaa olla vaikutusta asiaan.

Mutta ei. Puolenyön jälkeen ihmiset olivat jo varmoja vaalivoitosta ja sivukorvalla keskusteluja kuunnellut Vaalitarkkailija sai vaikutelman, että jokainen vihreä kansanedustaja on jonkun valtuuskuntalaisen mielestä ministeriainesta. Söpöä!