— VAALITARKKAILIJA

Tuleville sukupolville

Vaalitarkkailijan tunnusKumman uskoisitte kiinnostavan yläasteikäisiä tiitiäisiä enemmän karkkien vai vaalimainosten? Anni Sinnemäki oli valinnut kampanjointinsa kohderyhmäksi karkkia hamuavat lapset, jotka olivat tulleet seuraamaan abien kunniakierrosta Esplanadille.

Oli huvittava seurata, miten Annin tukiryhmään kuuluvat aikuiset ihmiset mahduttautuivat haalareihin. En tiedä kuka ne on tilannut, mutta ilmeisesti ajatuksena on ollut, että niitä käyttävät vain anorektiset city-vihreät. Vaalitarkkailijan kokoinen maakuntatoimija ei sellaiseen mahtuisi vaikka autettaisiin.

Haalarit erottuivat kyllä mainiosti lasten keskeltä. Jotain lienee kuitenkin kohderyhmästrategiassa pielessä, jos puolueen varapuheenjohtaja unohtaa kampanjassaan, että alle kahdeksantoistavuotiaat eivät saa äänestää.

Montaa mainosta ei saatu jaettua, mutta ilmapallot loppuivat heti. Manoksiahan nekin tietysti ovat. Toivottavasti iltapäivällä käy parempi suhina, kun Anni jakaa kortsuja risteilylle lähteville abeille. He ovat jo äänestysiässä.